De Samenhangende Objectenregistratie zorgt voor consistente gegevens over objecten in de buitenruimte. Een prachtige ontwikkeling, met grote impact voor overheidsorganisaties. Want wat betekent de Samenhangende Objectenregistratie voor jouw organisatie, voor de werkprocessen, bestaande data en samenwerking met andere partijen? Waar begin je en welke keuzes maak je?

Meld je nu aan

Goed voorbereid op weg naar 2025

Antea Group geeft richting. Tijdens de workshop Introductie Samenhangende Objectenregistratie geven we inzicht in de veranderingen voor jouw organisatie. We helpen bij het formuleren van een visie zodat je onderbouwde keuzes kunt maken. We laten kansen zien, doorlopen de stappen die je gaat nemen en schetsen de contouren van het totale plan. Na deze workshop kun je direct aan de slag, goed voorbereid op weg naar 2025. Meld je aan voor de cursus:

  • 11 november 2021 van 09:00 tot 12:00 uur
  • 17 maart 2022 van 09:00 tot 12:00 uur
  • 16 juni 2022 van 09:00 tot 12:00 uur
  • 10 november 2022 van 09:00 tot 12:00 uur

Nieuwe kansen

Met het oog op de Omgevingswet, energietransitie, klimaatadaptatie en de slimme leefomgeving, biedt de Introductie Samenhangende Objectenregistratie volop kansen om de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van data te verbeteren. Objectinformatie is sneller beschikbaar en gemakkelijker te koppelen aan gebiedsgegevens. Dat biedt nieuwe kansen voor samenwerking tussen overheid, bedrijfsleven en burgers.

Het juiste moment

Het is een ambitieus plan om de Samenhangende Objectenregistratie in 2025 te realiseren. Want dataregistratie en datagebruik zitten verweven in nagenoeg elke functie. Een nieuwe dataset vraagt daarom om een aanpassing van software en werkprocessen, maar is misschien ook het juiste moment om keuzes te maken over samenwerking met in- en externe partijen.

 

Hoe ziet de workshop Introductie SOR er uit?

Je gaat aan de slag in een groep van 6 tot 15 deelnemers. Aan de hand van de theorie, discussies én diverse werkvormen maak je jouw opgave rondom deze registratie concreet. We doen dit op een interactieve manier met voldoende rust en pauze momenten tussendoor. De volgende onderwerpen komen sowieso aan bod:

  • Waarom Samenhangende Objectenregistratie?
  • Wat is de Samenhangende Objectenregistratie?
  • Wat verandert er?
  • Hoe neem je de organisatie en ketenpartners mee?
  • Handvatten om de Samenhangende Objectenregistratie stapsgewijs in te voeren (roadmap)

Voor wie?

De workshop Introductie Samenhangende Objectenregistratie is voor iedereen die werkt met de WOZ, BAG, BGT en/of BOR, informatiemanagers én voor iedereen die sturing en invulling gaat geven aan de Samenhangende Objectenregistratie in de organisatie. De workshop kost € 345,- per deelnemer en wordt digitaal verzorgd. 

De workshop Introductie Samenhangende Objectenregistratie is op maat. Jouw tijdsinvestering: een halve dag. Na afloop kun je onderbouwde keuzes maken op weg naar 2025. Je weet welke visie en ambitie bij jouw organisatie past en hebt een roadmap in handen die daarbij hoort.

Incompany

De workshop is ook incompany te plannen. Afhankelijk van de situatie in jouw organisatie, richten we de workshop dan op jullie behoefte en doel in. Uitleg en interactieve opdrachten wisselen elkaar af. De workshop wordt gegeven door een ervaren inhoudelijk adviseur. De tijdsinvestering is een halve dag.