Snel, comfortabel en duurzaam met de trein de grens over. Binnen het Eurekarail-project wordt gewerkt aan een snelle treinverbinding tussen Aken, Maastricht en Luik. De spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf is hierin een belangrijke schakel. Dit kan natuurlijk niet zonder goede spoorinfra. In opdracht van Swietelsky hebben wij een groot gedeelte van het ontwerp van een nieuw spoortracé en twee nieuwe viaducten bij Heerlen en Landgraaf opgesteld.
De trein heeft een enorme potentie als duurzaam alternatief voor de auto. Toch is het voor forenzen, toeristen en families nog altijd een toer om met de trein de grens over te gaan. Daar moet verandering in komen. Daarom werd in 2020 het Eurekarail-project in het leven geroepen om een snelle treinverbinding tussen Aken, Maastricht en Luik mogelijk te maken. Hiervoor moeten het Nederlandse, Belgische en Duitse spoornetwerk beter op elkaar aansluiten. De spoorverdubbeling tussen Heerlen en Landgraaf is hierin een belangrijke stap.