Ga naar hoofdinhoud

Heb je vragen?

Marleen Brekelmans
Stel een vraag

Mooie cijfers, een uitstekend resultaat: daar mogen wij met z’n allen trots op zijn. Natuurlijk, dankzij een groeiende vraag naar hoogwaardige ingenieurskennis bevinden wij ons in een positieve flow. Maar, dit is slechts één kant van het verhaal. De resultaten vertellen ook over de ontwikkeling die wij als organisatie hebben doorgemaakt

Download hier ons volledige jaarverslag

Voorwoord

In 2023 zijn wij gestart om hiervoor het fundament te leggen. Dit doen we met ‘Plan Blauwdruk’. Niet zomaar een strategieplan: maar een plan waaraan al onze medewerkers en klanten hun steentje bijdragen. Juist door samen de toekomst vorm te geven, creëren wij eigenaarschap en hebben wij al prachtige stappen gezet.

Digitalisering is één van de sleutelthema’s in Plan Blauwdruk. Wij investeren hiermee in een nieuwe generatie ingenieursdiensten op basis van sensoring, artificial intelligence en robotisering. Gesteund door een innovatiestrategie lukt het ons om – met nieuwe oplossingen - onderscheidend te zijn, maatschappelijke meerwaarde te bieden én onze beschikbaarheid en kwaliteit te vergroten.

Onze missie

Ruim zeventig jaar geleden begon Antea Group als een tweemansbedrijfje in Friesland. Inmiddels zijn wij in Nederland uitgegroeid tot het thuis van 1500 trotse ingenieurs en adviseurs. We bieden full-service oplossingen op het gebied van mobiliteit, bebouwde omgeving, energie en ondergrond, onze leefomgeving én realisatie. Daarnaast zijn we via onze landenorganisaties over de hele wereld actief: van Frankrijk tot Brazilië, van Polen tot de USA.

Veiligheid

Onze ingenieurs en adviseurs zijn elke dag betrokken bij projecten waarin veiligheid een rol speelt. Ons doel is dat iedereen die bij én voor ons werkt, na een werkdag gezond en veilig thuiskomt. Daar doen wij geen concessies aan. Een veilige werkomgeving en nul ongevallen: dat is waar wij voor gaan.

Op kantoor, in het veld, op de weg: Antea Group Nederland wil al haar werknemers een veilige werkomgeving bieden. Dit doen wij door aandacht te besteden aan elk aspect van veiligheid: fysiek én sociaal. Vanuit het besef dat veiligheid nooit goed genoeg is, altijd een stukje beter kan en dat wij een veilige werkomgeving samen maken.

Onze cijfers

Antea Group Nederland heeft een uitstekend resultaat geboekt over 2023. Met een omzet van 264,2 miljoen euro (7,9% stijging) en een operationeel resultaat (EBITA) van 24,6 miljoen euro (11,8% stijging) wist het ingenieurs- en adviesbureau het resultaat van voorgaande jaren te overtreffen.

Ons thuis

Bij Antea Group willen we onze leefomgeving elke dag een stukje duurzamer, veiliger en mooier maken. Dit doen we op verschillende manieren, met verschillende mensen en talenten. Om samen op koers te blijven, werken wij op basis van vier kernwaarden: ondernemend, mensgericht, ontwikkeling én karakter.

Onze projecten

Met onze ruim 46.000 projecten dragen wij dagelijks bij aan de ontwikkeling van infra, woonwijken of waterwerken. Maar ook aan vraagstukken rondom klimaatadaptatie, energietransitie en de vervangingsopgave. Van onderzoek tot ontwerp, van realisatie tot beheer: voor elke opgave brengen wij de juiste kennis aan tafel.

We vertellen je graag meer over een aantal bijzondere projecten: Forteiland Pampus, Vertrekpassage Schiphol, KRW Oost, NuGelre en Geothermie. Deze vijf zijn slechts een kleine greep uit de vele projecten waar onze ingenieurs en adviseurs aan werken.

Onze campagnes

We zijn trots op wat wij doen en bereiken. En dat laten wij graag zien. Om nieuw talent enthousiast te maken voor ons werk. Maar ook om mensen, klanten en organisaties te inspireren.

Wij noemen onszelf het ‘Thuis van trotse ingenieurs en adviseurs’. En in dit huis zijn talentvolle mensen altijd welkom. Met de arbeidsmarktcampagne ‘Mooier met jou’ maken wij mensen enthousiast voor ons werk en onze organisatie. Wij zetten hierbij niet alleen onze vacatures in de schijnwerpers. We laten ook zien dat Antea Group Nederland een werkgever is die staat voor persoonlijke ontwikkeling, vrijheid en verantwoordelijkheid. Een organisatie waar je positieve impact maakt op de toekomst van Nederland én alle ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen.

Duurzaamheid

Bij Antea Group willen wij positieve impact creëren voor de generaties na ons. En dit doen wij zo concreet, zichtbaar en meetbaar mogelijk.

Zo zijn we sinds 2021 de trotse eigenaar van landgoed Alvershool, een uniek natuurgebied in Brabant. Daarnaast geven wij met ons eigen duurzaamheidsfonds 'Duurzaam Doen' de ontwikkeling van duurzame oplossingen een financieel steuntje in de rug. Onze eigen medewerkers én opdrachtgevers kunnen een beroep doen op dit fonds.

Jaarverslag Antea Group Nederland 2023

Heb je vragen over het jaarverslag?

Neem contact met ons op.

Marleen Brekelmans
Stel een vraag