In Brabant wordt door bureaus en professionals met hun opdrachtgevers heel goed en bijzonder werk gemaakt. Werk dat het verdient om in de spotlight gezet te worden. Zodat we er met elkaar over kunnen praten, elkaar mee kunnen inspireren en van elkaar kunnen leren. Leren van het beste dat je vakgenoten gemaakt hebben. Leren van de feedback die je als maker krijgt van je vakgenoten. Wij allemaal: van talentvolle junior tot ervaren senior. Daarom reikt CommunicatieClub Bourgondië elk jaar de communicatieprijs Brabant (Bonk) uit. Dit jaar is de Pop-up Store van Antea Group genomineerd in de categorie evenementen!

Een blijvende herinnering

In oktober vorig jaar opende Antea Group als eerste ingenieurs- en adviesbureau in Nederland een Pop-up store op het drukste station van Nederland: Utrecht Centraal. Pop-up marketing is een relatief nieuwe vorm van live communicatie met de doelgroep in de online èn offline wereld en nog niet eerder in de ingenieurswereld ingezet. Met het openen van deze store heeft Antea Group een beleving aangeboden waardoor een emotionele band is opgebouwd met haar doelgroep en is een blijvende herinnering ontstaan. De store is volledig in eigen huis bedacht, ontwikkeld en uitgevoerd. Met de AR-game ‘Red de Domtoren’ heeft Antea Group passanten verleid om de store te bezoeken en de projecten en innovaties van Antea Group te beleven. In de game stond een van onze projecten centraal: de renovatie van de Domtoren in Utrecht. Zo werd ook een link gelegd naar de stad Utrecht zelf en is de samenwerking met de gemeente opgezocht.

Hi, we'd like to meet you!

Antea Group is hard aan de slag om in 2020 het beste ingenieurs- en adviesbureau van Nederland te worden. Aan de hand van vier thema’s: klant, innovatie, zichtbaarheid en winstgevendheid proberen we dit doel te bereiken. Hiervoor experimenteren we ook op de B2C-markt. Collega’s zijn uitgedaagd om out of the box mee te denken om de consument te bereiken. Hierdoor ontstaan erg leuke intitiatieven: de Pop-up Store is er één van. Het doel van de Pop-up Store was enerzijds om een breed publiek kennis te laten maken met Antea Group. Anderzijds om onder het motto ‘Hi, we’d like to meet you’ in gesprek te gaan en erachter te komen waar wij de denkkracht van onze ingenieurs volgens de consument op in moeten zetten.

De mond tot mond reclame van eigen medewerkers bleek gedurende en na de Pop-up Store erg waardevol.  Collega’s hebben gezorgd voor erg veel activiteit en enthousiasme op social media. Een waardevolle bijkomstigheid was daarnaast arbeidsmarktcommunicatie. Er zijn gedurende de Pop-up Store veel cv’s  verzameld  en er hebben sollicitatiegesprekken plaatsgevonden. Onze afdeling HR was ook de hele week vertegenwoordigd.

Tot nu toe behoorde de consument/eindgebruiker niet tot de primaire doelgroep van een ingenieurs- en adviesbureau. Concullega’s en tot voor kort ook Antea Group, zijn werkzaam op de B2B-markt. Ook dat maakt de succesvolle Pop-up Store tot een heel bijzonder experiment.

Bonk: communicatieprijs Brabant

Op donderdag 28 februari werd bekend dat de jury de Pop-up store heeft genomineerd voor een Bonk in de categorie evenementen. Tijdens de feestelijke uitreiking in Tilburg op 28 maart zal bekend worden welke inzending er met de prijs vandoor zal gaan.

Benieuwd tegen welke cases Antea Group het opneemt?